Competiţia FameLab urmăreşte să inspire, motiveze şi dezvolte tinerii oameni de ştiinţă şi inginerii pentru a interacţiona activ cu publicul şi cu liderii în domeniu.

O comunicare a ştiinţei eficientă are potenţialul de a altera stereotipuri, genera interes şi, nu în ultimul rând, de a justifica cheltuielile publice pentru cercetarea ştiinţifică.

Implicarea Marii Britanii

Marea Britanie este un centru de excelenţă pentru comunicarea ştiinţei şi recunoaşte că accesibilitatea ştiinţei pentru un public non-ştiinţific reprezintă o prioritate constantă pentru cercetătorii din lumea întreagă.

În fiecare an, finala FameLab International se desfăşoară în cadrul Festivalului de Ştiinţă de la Cheltenham, Marea Britanie. Câştigătorii competiţiilor naţionale din diferite ţări se întâlnesc la acest festival pentru a-şi demonstra abilităţile de comunicare a ştiinţei, pentru a cunoaşte alţi pasionaţi de comunicarea ştiinţei şi pentru a învăţa de la experţi în domeniu.

Istorie

Încă de la înfiinţarea sa, în cadrul Festivalului de Ştiinţă de la Cheltenham, în 2005, FameLab a evoluat devenind cea mai importantă competiţie de comunicare a ştiinţei din lume.

Pateneriatul cu British Council, început în 2007, a însemnat lansarea acestei competiţii la nivel global, având peste 5000 de tineri pasionaţi de ştiinţă şi inginerie, din peste 25 de ţări diferite. În anul 2015, competiţia s-a dezvoltat şi mai mult pe măsură ce noi ţări şi-au anunţat participarea la această competiţie.

FameLab în România

FameLab România s-a lansat în 2007 şi este singura competiţie din România care încurajează şi susţine comunicarea ştiinţei în rândul tinerilor. Competiţia a constat în organizarea unor preselecţii regionale la Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara, cu sprijinul de lungă durată al unor parteneri locali (universităţi naţionale) şi al unor sponsori 

Pentru a vedea prezentările finaliştilor FameLab România, accesează canalul de YouTube.